Belpower - noodleverancier Infrax: een vraag en antwoord

De VREG heeft beslist dat de Vlaamse netbeheerders toestemming krijgen om de toegang van energieleverancier Belpower tot hun distributienetten te beëindigen. Belpower heeft al geruime tijd betalingsproblemen en heeft nu ook moeilijkheden om zijn contract met de netbeheerders na te leven. Na een laatste bemiddelingspoging van de VREG hadden de distributienetbeheerders om deze toestemming gevraagd.

De distributienetbeheerders Intergem, Imea, Gaselwest, Imewo, Iveka, Iverlek en Sibelgas (met als werkmaatschappij Eandis) en Iveg, Inter-energa, PBE en Infrax-west (met als werkmaatschappij Infrax) beëindigen de toegang van Belpower tot hun net op 12 juni. Klanten van Belpower vallen niet zonder elektriciteit en zullen individueel geïnformeerd worden over hun mogelijkheid om te kiezen voor een andere leverancier of bij uitblijven van deze keuze tijdelijk beleverd worden door de netbeheerder wanneer de levering door Belpower stopt.

Vragen? Hieronder vind je de meest gestelde vragen met antwoord terug.

Welke energieprijs moet ik betalen?+

Komt een meteropnemer langs of kan ik zelf een meterstand over maken ? +

Welke wisselmeterstand wordt gebruikt?+

Is het mogelijk de schatting van de meterstanden te betwisten door reële meterstanden? Indien ja: hoe moet dit? +

Wat met zonnepanelen? +

Wat met de andere tariefcomponenten zoals het prosumententarief?+

Hanteert Infrax een injectietarief? +

Wanneer krijg ik mijn afrekening? +

Bij wie kan ik terecht voor vragen over mijn afrekening bij Belpower? +

Hoe wordt het bedrag van mijn voorschotfactuur bepaald? +

Wat indien ik mijn factuur niet betaal? +

Ik heb niet gekozen om beleverd te worden door de netbeheerder. Waarom wordt deze keuze voor mij gemaakt?+

Hoe verander ik van leverancier? +

Kan ik een schadevergoeding indienen? +


Energiescan